default
default
vrijdag 26 juni, 21:05

Burgemeester grijpt in: code zwart(?) voor De Meermin: deze zaterdag alleen toegang voor abonnementhouders

STEENBERGEN - De grote drukte in zwembad De Meermin en de toestroom van veelal groepen bezoekers van buitenaf die zich misdragen, zorgden de afgelopen dagen voor veiligheidsrisico’s in het zwembad. Burgemeester Ruud van den Belt bracht daarom een persoonlijk bezoek aan De Meermin en kwam na gesprekken met de medewerkers van het zwembad en met badgasten tot de conclusie dat het noodzakelijk is om de toestroom naar De Meermin te beperken. “Om escalatie van deze problemen te voorkomen is het zwembad morgen - zaterdag 27 juni - uitsluitend toegankelijk voor abonnementhouders”, zo heeft de burgemeester meegedeeld aan de gemeenteraad.

Deze bijzondere maatregel neemt de burgemeester niet zomaar. Ondanks de inzet van BOA’s en extra beveiliging in de afgelopen dagen blijkt dat de veiligheid van zwembadmedewerkers en van zwembadbezoekers in het geding raakt. Dit vindt de burgemeester onacceptabel. Hij wil daarom de toestroom naar de Meermin beperken. “Helaas zijn er meerdere bezoekers, veelal groepen van buitenaf, die zich ronduit misdragen en zich niet aan de geldende huisregels houden. Ze geven geen gehoor aan de instructies van het personeel. In de meeste gevallen betreft dit bezoekers met een dagticket”. 

Sfeer en veiligheid

Door nu de toegang tot het zwembad deze zaterdag alleen mogelijk te maken voor abonnementhouders verwacht de burgemeester dat de toestroom van publiek aanzienlijk wordt beperkt “wat de sfeer en de veiligheid ongetwijfeld ten goede zal komen” . 

Controle bij de entree

Bij de entree wordt nu gecontroleerd of bezoekers in het bezit zijn van een geldig abonnement.
De komende tijd wordt nader bekeken om te zien welke mogelijkheden er zijn om indien noodzakelijk het zwembadbezoek te kunnen reguleren om verdere problemen in de kiem te kunnen smoren. “Het belangrijkste is en blijft immers dat een geweldige voorziening als De Meermin boven alles tot veel zwemgenot, verkoeling en plezier moet leiden”, aldus de burgemeester die vertrouwt op begrip.

[ door Peter Vermeulen ] 

Uit de Steenbergse Courant